جوان‌سازی سلول‌های مغزی با این رژیم‌غذایی

سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ 581 2 دقیقه
جوان‌سازی سلول‌های مغزی با این رژیم‌غذایی

...

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان هشدار می‌دهند داشتن رژیم‌غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند منجر به جوان نگه داشتن مغز به مدت 5 سال به نسبت سن بیولوژیک بدن شود.
 
گفتنی است، براساس تحقیقات مصرف موادغذایی چون سبزیجات، انواع میوه، روغن زیتون، لبینات کم چرب، ماهی و مصرف کم گوشت قرمز می‌تواند سبب توقف کوچک شدن مغز و ابتلا به دمانس در افراد شود.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان دانشگاه کلمبیا در نیویورک ایالات متحده این نتایج را با تحقیق بر روی رژیم‌غذایی 674 فرد داوطلب در رده سنی 80 سال به بالا و اندازه‌گیری حجم مغز آنها با سایر افراد در این گروه سنی به دست آورده‌اند.
 
نتایج این مطالعه که در مجله نورولوژی به چاپ رسیده نشان می‌دهد پیروی از این نوع خاص رژیم غذایی می‌تواند از کوچک شدن مغز و بروز اثرات پیری بر سلول‌های مغزی و حتی ابتلا به آلزایمر در افراد بکاهد.
 
کارشناسان از جمله دیگر راهکارها جهت جلوگیری از کوچک شدن مغز در دوران سالمندی را انجام منظم ورزش، اجتناب از استعمال دخانیات و نیز کنترل فشارخون برشمرده‌اند.
 
کوچک شدن حجم مغز در اثر مرگ سلول‌های مغزی بروز می‌کند و می‌تواند منجر به اختلال حواس، بروز بیماری‌های اعصاب از جمله آلزایمر و از کارافتادگی و در نهایت مرگ در سالمندان شود.
شناسه مطلب 32764
برچسب ها : #رژیم‌غذایی
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند * لغو پاسخ
آخرین رویداد ها و اطلاعیه ها

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر فونت:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم:

بازنشانی تنظیمات: