تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1393
کد 450

اهم فعاليتهاي معاونت آموزشي دوره پزشكي عمومي سال 1392

...

 

اهم فعاليت هاي معاونت پزشكي عمومي در سال 1392

 

1-      اقدامات لازم در خصوص تایید های تحصیلی دانشجویان

2-      اقدام لازم در خصوص نامه های انتقالی و مهمانی دانشجویان

3-      اقدامات لازم در خصوص دانشنامه های دانشجویان

4-      ارسال پرونده های درخواستی دانشجویان به معاونت آموزشی دانشگاه

5-       ارسال نامه درخواست مدرس از طرف دانشكده هاي مختلف به گروهها و ارسال پاسخ گروه به دانشكده مربوطه .

6-      انجام اقدامات لازم در مورد نامه های ارسالی اتوماسیونی معاونت آموزشی دانشگاه و در صورت نیاز ارجاع آنها به کارشناسان آموزش


7-     
ارسال معرفی به بخش دانشجویان در اتوماسیون به گروهها و درخواست نمره ارزشیابی دانشجویان از  بخش مربوطه

8-      اخذ شهريه از دانشجويان (مازاد) انتقالي و مهمان بر اساس مصوبه هيئت امناء دانشگاه

9-      اخذ شهریه از دانشجویان انتقالی خارج از کشور

10-   نظارت بر اجراي طرح درسي توسط اساتيد در مقطع علوم پايه و فيزيوپاتولوژي

11-   كنترل و نظارت دقيق در تشكيل كلاسهاي نظري و عملي دانشجويان پزشكي

12-   كنترل دقيق زمان برگزاري كلاسها و حضور اساتيد و دانشجويان

13-   كنترل دقيق زمان برگزاري آزمونها

14-   كنترل و نظارت دقيق بر حضور و غياب دانشجويان و دادن فيدبك لازم به دانشجويان و والدين آنها

15-   همكاري در تنظيم برنامه مرخصي دانشجويان شركت كننده در المپياد دانشجويي

16-    اجراي كامل آئين نامه و بخش نامه هاي وزارتي 

17-   سرپرستي آموزش دانشجويان مقطع باليني دانشگاه آزاد همانند سالهاي گذشته

18-   برگزاري امتحانات ميان ترم غير حذفي

19-   برگزاري كلاسهاي جبراني در مواقع مورد لزوم

20-   برنامه ريزي امتحانات دانشجويي با مشاركت نماينده دانشجويي

21-   امتحان مجدد براي دانشجويان دوره فيزيوپاتولوژي

22-   پیگیری و اجرائی نمودن طرح توانمندی های جدید در دانش آموختگان پزشکی

23-   پیگیری استفاده از روشهای نوین ارزیابی دوره پزشکی عمومی توسط گروههای آموزشی

24-   تشویق دانشجویان پزشکی شامل ارتقاء معدل

25-   برنامه ریزی به منظور برگزاری کارگاه آشنایی با اشکال مختلف داروها برای کارآموزان

26-   برنامه ریزی به منظور برگزاری کارگاه تجویز منطقی دارو و نسخه نویسی برای کارآموزان

27-   صدور برگ معافیت تحصیلی برای دانشجویان شاغل پسر

28-   صدور فرم ميهماني

29-   صدور فرم انتقالي برای نیمسال آینده

30-   ارسال پرونده دانشجویان انتقالی به دیگر دانشگاهها

31-   صدور فرم اشتغال به تحصيل برای دانشجویان

32-   ارائه دروس نيمسال دوم در مقاطع علوم پایه و فیزیوپاتولوژی

33-   ارسال فرمهای تجدید نظر به گروههای مربوطه در مقاطع مختلف

34-   وارد كردن نمرات در سيستم سماء/دفاتر مقاطع و دفتر دانشجوئی

35-   اقدامات لازم در خصوص صدور کارت المثنی برای دانشجویانی که کارت دانشجویي خودرا گم كرده اند .

36-   پيگیري امتحان جامع علوم پايه و وارد كردن اسامي دانشجويان واجد شرايط در سيستم سنجش كشور

37-   ارسال ريزنمرات به وزارتخانه

38-   پيگيري وتکمیل نواقص پرونده هاي دانشجويان

39-   بايگاني نمرات ارسال شده از گروهها

40-   درخواست نمرات دانشجویانی که در سایر دانشکده ها مهمان بوده اند

41-   بررسی نمرات دانشجویان انتقالی و وارد کردن آنها در سیستم سماء

42-   تشکیل پرونده برای دانشجویان انتقالی و پیگیری و تکمیل نواقص موجود

43-   بررسی نمرات دانشجویان و معرفی نفرات اول تا سوم و ارسال اسامی آنها

44-   اعلام برنامه امتحانی به گروههای مربوطه

45-   پیگیری نظر کمیسیون موارد خاص در موارد مورد نیاز (دانشجویانی که مشکل سنوات دارندو....)

46-   تهيه و تنظيم چرخه بخش هاي اكسترني 1و 2

47-   نظارت بر تقسيم بندي گروههاي اكسترني(21گروه )

48-   نظارت بر تقسیم بندی گروههای اینترنی (18 گروه )

49-   ثبت و ارسال اسامي دانشجويان در فرمهاي معرفي

50-   درج چرخه های اکسترنی 1و 2 در رایانه و سایت دانشکده

51-   درج اسامی گروه بندی اکسترنی 1و 2 در رایانه در( 21 گروه)و اینترنی (18گروه )

52-   ثبت و ارسال اسامي دانشجويان دانشگاه آزاد به بخش هاي كارآموزي وکارورزی

53-   ارسال برنامه كلاسی و برنامه امتحانی دروس نظري به گروههاي آموزشي و اساتيد مربوطه

54-   ارسال نمرات دانشجويان دانشگاه آزاد بعد از دريافت از گروههاي پس از تسویه حساب مالی  

55-   ارسال نامه حذف و تعویض  بخشها در موارد لزوم

56-   معرفي دانشجويان جهت امتحانات دروس نظري (در بخشهای بالینی )  

57-   استعلام نمرات از گروههاي آموزشي در صورت عدم ارسال به موقع

58-   تنظیم برنامه آموزشی معرفي دانشجويان مهمان جهت معرفی به بخش های کارآموزی و کارورزی

59-   ارسال نمرات دانشجويان مهمان و انتقال گرفته  به سایر  دانشگاهها

60-   استخراج وثبت اسامي دانشجويان واجد شرایط شرکت در امتحان پره انترنی در سایت سازمان سنجش

61-   ارسال اسامي دانشجويان واجد شرایط شرکت در امتحان پره انترنی به معاونت پژوهشی دانشکده

62-   صدور کارت ورود به بخش های بالینی برای دانشجویان دانشگاه آزاد و سراسری

63-   ارسال اسامی دانشجویان به اداره امور تغذیه و امور خوابگاه ها در مقاطع مختلف

64-   اعلام وضعیت تحصیلی برای دانشجویان متقاضی وام دانشجوئی در مقاطع مختلف

65-   افتتاح حساب بانکی وکنترل دانشجویان مقطع کارورزی از نظر تاهل

66-   تنظیم لیست حقوق انترنی به طور ماهانه بر اساس عملکرد انترنها و وضعیت تاهل آنها

67-   اعلام تاریخ شروع بخش انترنهای مهمان به دانشگاههای مبدا جهت اخذ حقوق انترنی از دانشگاه مبدأ

68-   اخذ تسویه حساب از مقطع قبل و بررسی معدل دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی طبق آئین نامه  وزارتی 

69-   ارائه فرم تسویه حساب به کلیه کارورزان در زمان فارغ التحصیلی

70-   انجام امور فارغ التحصیلی و صدور فرم فراغت از تحصیل

71-   ارسال خلاصه پرونده تحصیلی دانش آموختگان، اداره کل امور آموزشی

72-   نگارش و تکمیل نامه خارجی (اخذ مجوز از آموزش کل- استخراج اطلاعات مورد نیاز از پرونده    
 

  تحصیلی –  مراحل مهر و امضاء)                                                                                                    

73-   تنظیم برگ ابطال معافیت تحصیلی برای فارغ التحصیلان

74-   ارسال لیست دوره های کارآموزی و کارورزی دانش آموختگان متقاضی

75-   انجام مراحل تطبیق مشخصات، نامه ، مهرو امضاء دانشنامه دوره های پزشکی عمومی و ارشدو PhD  

76-   تنظیم و پیگیری درخواست خرید یا تعمیر تجهیزات کمک آموزشی کلاسها و واحد سمعی وبصری

77-   تامین کمد برای دانشجویان    

اقدامات اخير معاونت آموزشي علاوه بر اقدامات روتين :

78-   برگزاري آزمون PMP براي مقطع كارورزي

79-   تاكيد بر ارسال معرفي دانشجويان به بخشهاي باليني حداقل 15 روز قبل از شروع بخش

80-   اجراي كامل توالي دروس نظري و عملي در گروههاي باليني ( اعصاب ، عفوني ، جراحي )

81-   طرح ادغام  افقي و عمودي توسط كميته ادغام

82-   سرپرستي آموزش دانشجويان ارس از مقطع فيزيوپاتولوژي به بالاتر در دانشگاه علوم پزشكي تبريز تا زمان خودكفايي دانشگاه مربوطه

83-   به روز كردن آئين نامه و بخش نامه هاي وزارتي  و تاكيد بر اجراي كامل آيين نامه

84-   برگزاري برنامه هاي ويژه اخلاق پزشكي در قالب ساعات فرهنگي دانشكده در طول سال تحصيلي

85-   اعطاي امتيازات ويژه براي دانشجويان 10% كلاس از جمله حق انتخاب چرخه هاي باليني

86-   برگزاري جلسات متعدد با اساتيد راهنما و رسيدگي به مشكلات دانشجويي

87-   هماهنگی و اجرای آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی

88-    ملاقات با  دانشجویان مراجعه کننده ، کادر آموزش ، اساتید و کادر skill lab  و رسیدگی به مسائل و مشكلات آنها

89-   برگزاري جشن ويژه دانشجويان جديد الورود

90-   برگزاري جشن روپوش سفيد

91-    انتقال برنامه skill lab  به دوره فيزيوپاتولوژي و ادغام سميولوژي عملي در كارگاههاي مذكور

92-    برنامه ريزي براي طرح ادغام  افقي و عمودي توسط كميته ادغام

93-    تشويق و تقدير از دانشجويان رتبه هاي برتر مقطع علوم پايه و معدلهاي بالاي 17